محل لوگو

پیدا کردن آدرس آی پی مودم تی پی لینک


مقدمه

یکی از موارد و مفاهیم مهم و پر کابرد در خصوص مودم ها پیدا کردن آدرس آی پی مودم برای ورود به تنظیمات آن ، تغییر پسورد وایرلس ، افزایش امنیت و ... می باشد. برای ورود به صفحه تنظیمات مودم نیاز است آی پی ورود به تنظیمات مودم همچنین یوزرنیم و پسورد ورود به تنظیمات مودم را بدانید . این آی پی ها بر روی دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به دفترچه راهنمای مودم نداشتید مطالعه این مقاله می تواند به شما کمک نماید ، همچنین به دلایل امنیتی می توانید این آی پی را تغییر دهید که این مورد نیز در بخش پایانی این مقاله مورد توجه قرار گرفته است. در مقالات آی پی مودم دی لینک و آی پی مودم زایکسل این مفاهیم را برای مودم های دی لینک و زایکسل مورد بررسی قرار دادیم. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا شما را با آی پی مودم تی پی لینک آشنا نماییم.شرکت تی ‌پی لینک (TP-Link) یک شرکت تولید کننده محصولات شبکه ‌های رایانه‌ای و موبایل در چین است. محصولات این شرکت شامل مسیر یاب ، تجهیزات مخابراتی، سوئیچ شبکه، تجهیزات شبکه محلی بی‌سیم، مودم‌های ای ‌دی ‌اس ‌ال و کارت شبکه می‌شود. تی ‌پی ‌لینک در حال تبدیل شدن به سومین برند تجهیزات شبکه در دنیا می‌باشد.

مودم های این شرکت در ایران نیز پر طرفدار بوده و بسیاری از ما از این مودم ها برای اینترنت خانگی خود استفاده می نماییم. آی پی مودم tplink و چگونگی عوض کردن آن موضوع مقاله امروز می باشد. هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. در هیواتک به علت اهمیت اینترنت و مودم مقالات متعددی را در خصوص مسائل مربوط به مودم و اینترنت منتشر نموده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک نیز با ما همراه باشید تا با چگونگی پیدا کردن آدرس آی پی مودم تی پی لینک آشنا شوید.

تنظیمات مودم زایکسل

تنظیمات مودم دی لینک

تنظیمات مودم تی پی لینک



آدرس آی پی مودم tplink چیست ؟

همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم هر مودم برای اتصال به تنظیمات خود یک آی پی تعریف شده دارد ، که می توانید با وارد کردن این آی پی در صفحه مرورگر خود به صفحه تنظیمات آن وارد شوید. این آی پی ها بر روی دفترچه راهنمای مودم نوشته شده است ولی اگر به هر دلیلی دسترسی به دفترچه راهنمای مودم نداشتید روش هایی وجود دارد که به این آدرس آی پی ها دسترسی داشته باشید که در ادامه مقاله با آن آشنا خواهیم شد. هنگامی که با کامپیوتر خود وارد شبکه اینترنت می شوید، یک آدرس اینترنت وجود دارد که به آن آی پی آدرس می گویند. برای این که کامپیوتر ها بتوانند بر روی یک شبکه یا بستر اینترنت از یکدیگر به صورت مجزا شناخته شوند، حداقل باید دارای یک آدرس IP باشند. در این صورت بدون این که هیچ اختلالی در مسیر انتقال داده بین مبداء و مقصد بوجود بیاید، هر کامپیوتر داده هایی را دریافت یا ارسال می کند که فقط مختص به همان کامپیوتر باشد.

آی پی مودم تی پی لینک

راه ارتباطی شبکه داخلی با دنیای اینترنت مود و یا روتر می باشد. با این توضیحات قاعدتا مودم های تی پی لینک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. آی پی مودم تی پی لینک 192.168.1.1 می باشد. به عبارتی با باز کردن صفحه مرورگر سیستم خود و تایپ این آی پی در آدرس بار می توانید به صفحه تنظیمات مودم دسترسی داشته باشید. البته با وارد کردن یوزرنیم و پسورد که به صورت پیش فرض admin می باشد. پس از وارد شدن به صفحه تنظیمات مودم تی پی لینک مواردی مانند دادن مک ادرس به مودم تی پی لینک که در مقاله دادن مک ادرس به مودم tp-link با آن آشنا شدیم یا بالا بردن امنیت این مودم ها که در مقاله جلوگیری از هک وای فای مودم tp-link با آن آشنا شدیم و ... امکان پذیر می باشد.

 

 

 



پیدا کردن آی پی مودم های تی پی لینک

ممکن است آی پی پیش فرض مودم تی پی لینک شما تغییر کرده باشد ، خوشبختان پیدا کردن آدرس آی پی مودم تی پی لینک باز هم امکان پذیر می باشد. آی پی مودم tp link را با استفاده از یک کامپیوتر متصل به مودم می توانید با استفاده از دو روش با طی مراحل ذیل بدست آورید.

روش اول :

- کلیدهای Windows+R را فشار دهید، این کار برنامه Run را باز خواهد کرد. حال در قسمت فیلد خالی برنامه Run عبارت cmd را وارد کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.
- با باز شدن صفحه سیاه رنگ دستور ipconfig را تایپ و سپس اینتر را بزنید .

آی پی مودم tplink


- در صورتی که با کابل شبکه به مودم وصل شده اید در قسمت Ethernet adapter Ethernet در ردیف Default Gateway آدرس آی پی رابط مودم خود را می توانید ببینید .

 

روش دوم :

همچنین می توانید آدرس آی پی روتر خود را از طریق تنظیمات شبکه کامپیوتر شخصی خود نیز پیدا کنید. ، به این صورت که :

- ابتدا اطمینان حاصل کنید که با روش بی سیم یا از طریق کابل اترنت به شبکه متصل باشید.

- در صفحه دسکتاپ روی آیکون نردبانی یا آیکون مانیتور کلیک و سپس گزینه Open Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

آی پی مودم تی پی لینک

- حال یک پنجره نمایان خواهد شد، در این پنجره روی لینک آبی رنگ کنار گزینه Connection کلیک کنید. نام این لینک بر اساس وضعیت اتصال شما میتواند متفاوت باشد.

- در پنجره بعدی، روی Details کلیک کنید تا در یک پنجره جداگانه تمام جزئیات مربوط به شبکه خود را مشاهده کنید. در اینجا آدرس آی پی روتر در کنار گزینه Default Gateway مشخص شده است.

 

تغییر آی پی مودم تی پی لینک

حال که با روش های بدست آوردن آی پی مودم تی پی لینک آشنا شدیم ، بهتر است بدانید به دلایل امنیتی و جلوگیری از هک شدن مودم می بایست این آی پی پیش فرض را تغییر دهیم. برای این کار مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید :

- مرورگر سیستم خود را باز کرده در نوار آدرس 192.168.1.1 را تایپ و اینتر کنید.
- برای ورود به تنظیمات مودم تی پی لینک می بایست user name و password خود را وارد کنید . در صورتی که قبلا آن را تغییر نداده باشید یوز و پسورد شما هر دو admin می باشد.

پیدا کردن آدرس ای پی مودم تی پی لینک


- صفحه تنظیمات مودم برای شما باز می شود ، برای ورود به تنظیمات تغییر آی پی مودم تی پی لینک وارد سر برگ interface setup شوید.
- زیر شاخه LAN را انتخاب کنید و در قسمت ip address رقم آخر را به رقمی که فراموش نکنید تغییر دهید.
- روی گزینه save کلیک کنید . تغییر آی پی مودم tplink شما با موفقیت انجام شد .

منبع : آدرس آی پی مودم تی پی لینک

  انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 15

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما